Sunday 8 September 2013

DAUN KACA BELING

Assalamu'alaikum

Pagi ni masa bersarapan dengan mak, dia cerita....

...sebelum ni mak rasa ada ketul kt bawah lengan...macam bisul tu...ada dua biji kat dua lengan ni...lepas minum air rebus daun tu...sekarang ni dah takde ketul tu...bagus la daun tu.

Alhamdulillah...mak saya ni sebenarnya obses dengan ubat hospital, dia kunyah ubat tu macam makan kacang...sakitnya hati saya tengok...heeee....tapi dia cuba juga daun magik tu akhirnya. Saya sebenarnya mengikut pi'il arwah abah, saya suka kan hasil alam untuk mengubati apa-apa la...bila dapat tahu pasal daun kaca beling @ daun pecah kaca ni, saya sangat teruja...saya asalnya cuma nak membantu seorang kawan yang mengadu kena batu karang. Tapi bila saya google di satu blog, saya terkejut sebab begitu banyak khasiat dan gunanya daun ni, Subhanallah. Saya rasa Allah dah jawab doa-doa saya...DIA bagi jalan untuk saya mengubati penyakit saya, tambah lagi pokok kaca beling ni ada ditanam ditepi laman rumah mak saya. Allahu akbar! Petanda apakah yang Allah nak beri....Alhamdulillahhhhh

Dalam petikan blog yang saya baca tu, daun ni mengandungi kandungan mineral yang sangat tinggi seperti kalium, kalsium, natrium, ferum, fosforus, serta vit C, B1 dan B2.  Ianya penyumbang kepada anti-oksidan yang sangat tinggi. Selain itu ekstrak pecah beling secara in vitro (tisu kultura) mampu membunuh sel kanser kolon, kanser hati dan kanser payudara dengan mengaruh sel ini mati secara semulajadi (apoptosis) tanpa kesan sampingan atau keradangan. Ekstrak ini juga mampu memendamkan gen penyebab kanser dan sekali gus mengurangkan risiko kanser.

Terima kasih kepada sahabat saya yang meminjamkan saya buku 99 herba, hingga membawa saya menggelidah blog yang menceritakan keseluruhan khasiat daun yang sangat berkhasiat ni....Allah menghantar jawapan doa saya dengan berbagai cara, inilah kasilnya. Syukurrrrr....

No comments:

Post a Comment