Tuesday 25 September 2012

MINAT ATAU IKUT-IKUTAN

Pagi tadi saya terpandangkan tajuk entri penulis Aina Emir, CINTA PANDANG PERTAMA. Hurmm..menarik tu. Saya pun terjahlah....baca... dalam hati berkata, memang bakat menulis ni bukan ada pada setiap orang kan..? tengoklah hasil catatan harian Puan Aina tu...memang saya suka! Bersahaja dan kesinambungan tu yang saya tabik! Kita ni kalau menulis, dari satu ke satu perkara tu macam melompat-lompat kan? Takde kaitan langsung! Tu la beza kita dengan penulis profesional...HA HA HA...*tepuk dahi*

Novel feveret saya..!

Lagi dia sentuh tentang trend orang sekarang menulis; MINAT @ trend? Ya la..menulis sebab orang lain menulis, kita pun nak menulis atau sebab kita minat untuk menulis. Tepuk dada tanya hati. Lagi kita kita ni suka meluahkan perasaan kat laman sosial, kan? Kecewa la, sedih la, marah kat orang pun hentam dinding muka buku tu..eeeiii...lemas! Memang wall tu kau yang punya, TAPI ramai yang membacanyaaaaa...kata adik angkat saya Ju. Saya setuju...kita ni banyak sangat perkara nak ditulis, nak dikongsi walaupun kita tidak tahu ada ke orang yang membaca blog kita, kan? Tak kesahlah, asalkan kita ada ruang yang betul untuk menulis. Kat sini dah tentu-tentu kita yang punya. Tapi kan, ada orang tulis blog sebab NAK KAN orang baca, takde pun orang peduli. Orang yang menulis sebab minat dan tak peduli pun orang nampak ke tidak blog dia, RAMAI follower..siapa perasan?

Okay perkara lain yang saya suka dan belajar dari catatan Puan Aina; OLAHAN plot. I likeeeeeeee...sooo much! Soalan saya disini; HOW TO BE A GOOD WRITER? Kalau pun tak sebaris dengan Puan Aina Emir yang TER amat lah saya minat (tulisan-tulisannya), dok jauh sikit dari dia pun jadi laaaa....

p/s  MINAT OR BAKAT? Siapa nak jawab?

No comments:

Post a Comment