Wednesday 14 November 2012

Salam Ma'al Hijrah

Salam
Bagai baru semalam saya baca doa
akhir tahun dan awal tahun hijrah
*saya tetap sebut hijrah walaupun
media sebut hijri; saya tak
faham kenapa sebutan 
berubah dari awal persekolahan 
saya dulu..ada sesiapa boleh jelaskan?*

Awal Muharram datang lagi
menjengah..subhanallah
cepat sungguh masa berlalu, kan?
Marilah kita muhasabah diri
sendiri..apa pencapaian
peribadi yang dah kita gapai..
Tak banyak yang saya dapat
buat..mentelah saya masih dalam
tempoh cuti yang panjang
dan tempoh memulihkan 
kesihatan, semoga 
Allah kembalikan semula,
insya Allah..

Penting untuk kita bersangka baik
kepada Allah..sebab Allah
itu Maha Penyayang.
DIA tak kan duga hambaNYA
melebihi dari kemampuan
hamba itu..PERCAYALAH!



SALAM MA'AL HIJRAH (1434H)
buat SEMUA muslimin dan muslimat
sekalian. SEMOGA KITA
MENJADI UMAT NABI
MUHAMMAD s.a.w. YANG
LEBIH BAIK, aamiin!


No comments:

Post a Comment