Sunday 23 June 2013

Malam Nisfu Sya'aban

Salaam....

Sambil menonton astro oasis, aku teringatkan malam ni....malam nisfu sya'aban...besar fadhilatnya....sesuatu yang aku sembunyikan dari semua....aku adukan hanya kepada DIA...akan aku manfaatkan malam ni, meminta kepada DIA...apa yang aku hajatkan...

Aku rasa sesuatu yang agak pelik sebenarnya....kesakitan yang melampau....bisa....sangat bisa dada ni...puas aku ikhtiarkan tapi bisa tu tetap aku rasakan....mungkin kah aku tak akan sembuh? Hanya Allah yang tau...aku hanya mampu berusaha...selagi termampu...mati bukan jalan prnyelesaian....mungkin sudah urusan dunia tapi tak kan sudah urusan disana.

Aku nak menangis...tapi aku tak tau macam mana....aku nak merintih tapi keras hati ni....aku takut....tapi aku cuba lindungkan rasa takut aku ni, aku manusia yang dulunya alpa dengan dunia....aku leka....aku hambaNya yang banyak berdosa....aku takut...

Ya Allah...berikan aku peluang untuk sembuh....berikan aku peluang tu.....akan aku manfaatkan kesihatan aku untuk buat perkara yang elok2....aku ada emak dalam jagaan aku....aku masih ada tanggungjawab yang patut aku buat.

Ya Allah...bawakan penawar  kepada kesakitan ku ni....

Ya Allah...bawakan aku cahaya yang dapat menyuluh jalanku ni.....

Ya Allah...aku mohon diberikan sedikit kebahagiaan sebelum sampai masa untuk aku pergi....

Sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui segala isi hati hambaMu ini.

No comments:

Post a Comment