Wednesday 20 February 2013

Apa tu GUASA?

Salaam...selamat pagi! Kenapa pulak pagi...?
Dah hampir pukul 3 pagi sekarang ye dik non!

Merujuk kepada tajuk entri kali ni..GUASA. yang baru pertama kali
aku dengar sebenarnya. Ye la..sebab aku baru keluar 
mencari ilmu. Setelah berlama lama bertapa
didalam gua papan..(ha ha ha..rumah kg ku ya)
aku berjumpa lah tok guru yang bercerita tentang GUASA terapi

Dari sumber pak google yang aku sempat search sekejap tadi, ni lah hasilnya..

Guasa is a 3,000 year old Chinese technique that promotes well being by getting rid of toxins in the body. Guasa means scraping in Chinese. Traditionally, coins or spoons are scraped across the body releasinge blockages of bad energy and improving circulation and strengthening immunity and therefore improving skin color.

Kalau korang tak berapa faham bahasa Jawa ni, sila pergi ke google 
translate ya? ha ha jimat masa aku nak meng explain kannyaaa..

Kat sini aku bagi korang tengok gambarajah..(wahh ingat la time skool dulu sebut gambarajah ni, kan?)


Ni minyak yang digunakan tadi

Peralatan yang diguna untuk terapi Guasa

tanduk kerbau?

Penceritaan apa itu minyak Aro Guasa..


Cara merawat...urut dari atas ke bawah..ONE WAY ya


kalau tak nampak nak baca, sila guna kanta pembesar ya..


Boleh buat di kepala, badan depan dan belakang juga........


Ni carta bahagian yang berpenyakit..sebagai rujukan

Macam mana nak dapatkan tanduk kerbau dan minyak Aro Guasa?
Contact la admin blog ni...tak reti reti ke...
Dan yang paling best sekali, menarik perhatian aku, kan...yang kat bawah ni haa

Siapa tak suka part ni, sila tinggalkan komen di ruang komentar!

Jimat jugak kan masa mengupdate entri ni sebab pics speaks by itself.. ^_*
Harap ilmu ni beri manfaat kepada kengkawan yang rajin
singgah ke sini..TQVM.

Sekian dulu...sampai jumpa lagi..wassalam.

corat coret : sibuk jugak lah hari ni..gali ilmu memanglah kena rajin kan?
aaaisshhh...miss u!

No comments:

Post a Comment