Thursday 14 February 2013

TERINGAT...TAK SALAH KAN?

Salam semua...
Pagi ni saya buka laman sosial dan ternampak macam-macam
cerita di dinding..dan yang menarik hati saya tentang TUN M, tentunya.

Saya copy paste kat sini ya...

Saya baru sahaja berbual dengan rakan saya di Amerika Syarikat yang agak 'bahaya' dalam bidang politik dan urusan negara. Soalan saya mudah saja, 'do you know Anwar Ibrahim?', dan harapan saya untuk membaca, 'yes' atau 'yeah', hancur apabila dia berkata, 'nope'. Jadi apa yang saya nak tahu, apa sebenarnya Anwar Ibrahim ni? USA kenal Dr. Mahathir. Ramai economists pun kenal. Tapi Anwar? Sedih la dengan hidup kau ni. Ampu sana sini tapi in the end, kau still a nobody compared to Tun Dr Mahathir, the Great. -- AFDS


Saya tidaklah mengenali Tun M secara peribadi seperti admin
 Saya Sayang Tun Mahathir Mohammad
tapi, saya kenali dia melalui seseorang yang begitu rapat dengan beliau.
Dia bukan pemandu teksi, bukan cikgu sekolah, bukan ustaz,
bukan pesara tentera, bukan akitek...bukan....bukan...tapi dia seorang
ahli perniagaan, bukan juga bertapak di Malaysia tapi
di luar negara. ( tak perlu saya sebut namanya disini sebab kami
ada perjanjian untuk tidak menyebut tentang dirinya dimana-mana pun)

Dari kaca mana dia seorang businessman...
Tun M seorang yang brilliant!
Setiap kali dia datang ke sini (saya pelik 
kenapa dia sebut datang, sebab dia Malaysian tapi jawab dia : i live in XXX XXXX sayang..
so i datang la sebab rumah i disana) dia pasti berjumpa
dengan Tun M untuk mendapatkan pandangannya tentang banyak perkara.
Mana saya tahu? 
Dia bagitau saya, pernah dia sms saya bagitau nak pergi
 BREAKFAST MEETING dengan Tun M. Tanya dia: "...u nak pesan apa-apa ke?" 
i said : "kirim salam pada Tun ya...i wish i could be there with u two."
he just laughed away and said;  "ok i sampaikan salam u tu, k."

Kami selalu bersembang tentang Tun M, dia amat mengkagumi Tun M.
Setiap kali Tun M ke luar negara, mereka pasti berjumpa.
Dia kata Tun M banyak buka peluang kepada orang kita cuma 
kita aje tak pandai rebut. Kita ada pemimpin yang hebat,
bijak dan pandangan dia amat jauh...beyond our expectations.
Itu kata seorang businessman yang berjaya...
Selama saya mengenali dia, boleh lah saya katakan pemikiran dia,
cara dan gaya berfikir tu duplicate Tun M dah. Sebab dia bukan buat
business dalam satu bidang sahaja tapi berCABANG. Dia pandai rebut peluang
dimana aje, pun saya tak boleh sebut apa... dan apa...maaf.
Entri kali ni saya tulis sebab meluat baca komen yang keterlaluan
mencemuh Tun M.

Ceteknya pemikiran mereka...*sighs*


notes : rindu nak sembang dengan dia lagi...tak tau masih ada ke peluang tu..

No comments:

Post a Comment