Wednesday 18 January 2012

SEA, SAND, SKY, STAR......


Pernah dulu seseorang bercerita...katanya dia suka laut, pantai, bunyi ombak, berbaring di pasiran pantai sambil merenung bulan...bintang-bintang di langit...

Sungguh aku tak faham apa yang dia cuba sampaikan...

Pesan dia padaku dulu, bila pandang ke bulan penuh...maknanya dia sedang tersenyum melihat ke arahku tapi jika waktu itu bentuk bulan tidak sempurna bererti dia sedang bersedih....

Lagi lah aku tak faham...tapi aku cuma diam.

Setelah sekian lama detik itu berlalu, baru kini aku faham apa yang dia gambarkan....aku seakan menggantikan dia, bila aku rasa rindu untuk menikmati keindahan yang dia ceritakan padaku dulu.

Aku pasti ke pantai bila ada peluang dan masa, mendengar deburan ombak..merenung jauh ke tengah laut yang seakan tak berpenghujung; mencari bintang yang dinamakannya untuk ku...ya...pernah dia tunjukkan sijil pendaftarannya..tapi dimana ya...oowhh..hampir terlupa. Jangan tanya aku macam mana dia buat...

Kini...

Aku melihat semua ini dari pandangan yang serupa seperti dia, mengkagumi setiap inci ciptaanNYA didepan ku ini. Malangnya dia tiada disini untuk ku kongsikan kekaguman ini,  menyaksikan keindahan  yang Maha Agung ini.
 
Namun...Ada sesuatu yang ditinggalkannya padaku...RASA.



No comments:

Post a Comment