Wednesday 7 March 2012

JENTAYU & ALAM INI BERSATU

Aku berupaya untuk terbang....
Aku punya sayap...
Aku terbang tinggi suatu masa dulu
Tinggiii...

Aku lihat alam ini dari atas sana
indah..sangat indah
Aku kagum dengan ciptaanNYA
Aku hayati segenap inci alam ini

Aku renung bintang..
Aku pandang bulan
Aku kira bintang itu
tapi tak terhitung banyaknya

Diantara ribuan bintang itu
Aku nampak satu yang teramat cantek
cantek sangat...
Walaupun dikegelapan malam
cahayanya amat terang

Aku pandang keliling...sunyi...sepi
Heningnya malam..amat mendamaikan
Bertiup angin..sejuk...dingin
Aku ingat dia...

Aku amat rindukan dia
Dikala ini aku terasa sakit
Dia tau ke...
Tuhan kabarkan padanya kesakitan ku ini
padanya

Aku rindukan senyumannya...

Dirimbunan pohon ini, aku cuba untuk terbang mencarinya
Tapi sayapku tercarik dek ranting yang berjuntaian
Siapa yang akan merawat luka ini..
Semoga Tuhan merahmati...
Semoga Tuhan menyampaikan kabarku
kepadanya...


Aku dapat merasakan dia sedang memerhatikanku
dari jauh
Mengikuti rentetan kisahku...dalam diam
Aku tak pasti apa yang menghalangnya dari mendekatiku
Aku tau dia dapat rasakan kesakitanku ini...
dengan caranya.

2 comments:

  1. Bagus sekali puisinya, orang berzodiak Aries memang pandai membuat puisi/sajak. Lanjutkan.

    ReplyDelete