Monday 5 March 2012

TERPISAH TAPI SANGAT DEKAT....

Lebih sedekad ku tinggalkan titik mula kisah itu, Allah temukan kita...dua insan berbeza latar belakang..tapi kita bertemu di titik itu. Denganmu ku belajar erti kasih sayang...erti kejujuran...keikhlasan...
Dia mendidik minda ini...mengadaptasi cara pemikiran dia kedalam diri ini..lama kelamaan menjadi sebati denganku.

Kita berada dalam dunia kita sendiri, kita mencipta dunia itu...dunia yang begitu unik. Cuma kita.
Dunia penuh kasih sayang...aku belajar meluahkan kasih sayang yang selama ini tak pernah aku tahu...You are full of love! 

Dia yang sangat positif dengan dunia sekeliling..manusia...alam semulajadi yang sangat dikaguminya, mengalir kepadaku..Begitu jauh kita tinggalkan titik itu...jejak yang tiada kesan. Cuma kenangan yang kubawa bersamaku. Rasa rindu...yang tak terungkapkan. Semalam aku bermimpi lagi...tentang dia. Pipi itu sangat aku kenal...apakah aku masih kekal diingatan dia? Dia tak pernah hilang dari diri ini...akan selalu kekal di sini , selamanya...

Hati yg pernah terluka...
kata-kata semangat yang ditiupkan diwaktu tu..menjadi azimat buatku..tubuh kecil ini menjadi kuat kerana dia, walaupun sebenarnya amat rapuh didalam..
terlalu singkat DIA izinkan kita mengenali, tapi begitu mendalam kesannya..hingga kini. terima kasih dengan pengalaman itu, aku melihat dunia ni dengan lebih positif..walaupun tanpa dia. Dia tidak muncul didunia nyata, katanya Allah belum izinkan..tapi kerap datang dalam mimpi-mimpi ku...bersama mesej yang nyata..

p/s: if u found me here...i just want u to know, i miss you...

4 comments:

  1. Puisi yang sangat bagus dan penuh makna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. t.kasih. hanya sekadar catatan peribadi..

      Delete
  2. orang yg pandai membuat puisi berarti jiwa org tsb lembut, dan sangat mudah terluka, seperti puisi diatas " Hati yg pernah terluka...". Semoga sekarang lukanya sdh pulih/sembuh dan jgn sampai terluka lagi. Amin...

    ReplyDelete