Wednesday 1 February 2012

HEPPI WILAYAH DAY :p


Salam, selamat ber holiday :p..(wilayah persekutuan; Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan aje) korang buat apa eh, cuti ni? Aku sepanjang hari kat rumah,
bertemankan www.ikim.fm.my whoaaa....puas di tarbiyahkan dek ustaz, motivator yang bersiaran; macam-macam topik, mantap! 

Sebenarnya besar kesannya dengar radio ikim.fm ni..pernah sehari aku tak dengar, layan program komersial yang lain..phewww..rasa sesak otak ni haa..sebab kurang food rohaniah, rasa serba tak kena lah.

Sekarang ni Ustaz Zahazan (kalau tak silap ejaannya laa..) sedang bersiaran; tafsiran Al-Quran, menceritakan tentang sahabat-sahabat nabi s.a.w. ; cara penampilan..jhad..sumpah janji...peristiwa dalam urusniaga..(ada ulama mengatakan sumpah waktu urusniaga ialah makruh)

Kalau kita seorang pemimpin, carilah orang yang soleh untuk menasihatkan kita kerana orang yang soleh dilindungi oleh Allah. 

Haaa...cerita tentang minyak zaitun. Digunakan oleh setiap orang Arab diwaktu itu. Zaman ni, orang bangsa di eropah yang gunakan secara meluas. Sebab diorang tu tahu khasiatnya..kan?

Okay...cerita bersambung lain kali...nantikan di radio pilihan utama anda...hehehe

No comments:

Post a Comment