Friday 3 February 2012

SECEBIS KISAH...

Salam...
korang tau tak..Kucing merupakan binatang kesayangan baginda rasulullah s.a.w.
Tau nama kucing baginda? ...mukjizat...ya... MUKJIZAT! 

suka sangat kucing...tidur pun dengan kucing.. =) foto ni hiasan jer

Bila tetamu datang berkunjung kerumah baginda, mukjizat tidak pernah berada jauh dari baginda..malahan sentiasa diriba dipangkuan baginda..mengusap-usap dengan penuh kasih sayang. Bestnya jadi mukjizat ni kan? Disayangi baginda dan keluarga...begitu istimewa layanan yang diberi pada seekor binatang. 

Suatu hari, baginda nak keluar...baginda terpandang mukjizat sedang tidur dengan begitu nyenyak diatas jubah baginda. Sebab tak mau mengganggu tidur mukjizat; kesayangan baginda tu..
baginda memotong bahagian lengan jubahnya ditempat mukjizat tidur. lalu baginda pun keluar...

Bila baginda pulang selesai urusannya diluar, mukjizat yang telah tersedar dari tidurnya, bangun dan menghampiri baginda rasulullah lalu sujud didepan baginda ...balasan seekor kucing yang dimuliakan oleh tuannya...seekor binatang yang ada otak tapi tak berakal seperti kita manusia ni.

Ada akal tapi tergamak menganiaya binatang..ingatlah tersebut kisah di zaman nabi dulu, seorang wanita masuk ke neraka hanya kerana seekor kucing! Dia bela kucing tapi tak diberi makan..
dia biarkan kucing tu kelaparan...nampak remeh aje sebabnya ek?
iskk....iskk...tak berbaloi-baloi...

Mukjizat ni kan..kalau korang nak tau, bila dengar azan, dia akan mengeow..seolah-olah menjawab laungan azan tu. Kucing yang bonda ku bela pun tiap kali dia nak solat, sibuk kucing dia dok ngikut masuk bilik..dok bersantai la kat tepi sejadah...masa aku cuti panjang aritu, sama gak..dia ikut aku plak masuk bilik..pastu sujud la aku ni ditepi punggung dia..melampau kan? hahaha...rindu sudah meow ku tu...aduhhh...teringat nakal dia..


p/s: pada yang suka sepak-sepak kucing tu...konon geli la...hati kamu tu cacat sebenarnya..tau kenapa? kurang kasih sayang...sian kamu ;-p

No comments:

Post a Comment