Tuesday 21 February 2012

RASA


Dia diam
Aku diam
Bila aku bercakap
dia lagiii..banyak cakap
Aku tau dia
Dia pun tau aku

Aku tak pernah lupa
Kata-kata akhir dia..dulu
Tapi..
Zaman dah berubah
Suratkhabar dah kecik
Cuma rasa yang tak berubah
...ya, rasa..

Bila...
Lamanya...aku tanya
Tiada jawapan!
Sibuk?
Terlepas pandang, mungkin.
Pun aku diam, sebab dia diam.
Ermm...
..siapa??? biar aku jer yang tau..
Kita.. matang bersama masa
Ya..masa..
Puas ku cuba mencari ruang
Tapi ruang itu semakin sempit...

Keterbatasan...ketidakadaan...ketidaksungguhan..
biar apa pun perkataan yang terlintas,
ku ungkap..sama aje ertinya..
CUMA satu yang aku pegang..
kata-kata itu!

Kau faham?
Tidak...? Tak apa..
Sebab kau bukan orang yang ku maksudkan.
Dia tau..sebab hanya dia yang ungkapkan
kata-kata tu..UNTUK AKU.
RASA..dia.

No comments:

Post a Comment